maandag 19 maart 2012

Vrije maandag

Hier zit ik dan. Achter het keukenraam ,met op mijn rug een heerlijke lentezon en mijn kom thaise soep bij de hand (ik kook ook graag) . En wat is die soep gemakkelijk en  snel  om te maken en oh zo lekker en vooral, (bijna ) geen calorietjes (niet dat ik die tel).
Wil je het recept ? Voilà!
Wil je echt snel zijn koop dan kant en klaar gesneden wokgroentenmengeling ( dit zou veel punten opbrengen bij scrabble).
Wok enkele scampi's in sesamolie en breng op smaak met look , gember en een rood pepertje (spicy).
voeg na enkele minuten de groentjes toe en roerbak tot alles beetgaar is. Overgiet met kippenbouillon en laat nog 5 min doorkoken. Doe er nu de rijstnoedels en kokosmelk bij. Laat nog even koken (2min) tot de rijstnoedels klaar zijn en voeg na het opdienen nog fijgesneden koriander en lente-uitjes toe.
Smakelijk!!
Ik heb vanmorgen al een administratie-ochtend achter de rug. Ik doe dit niet graag maar het moet en ik houd het dus goed bij. Het ging zo vlot (betalingen , boekhouding , bestellingen) dat ik nu het gevoel heb dat ik iets vergeten ben. Maar nee , ik ben klaar en vermits ik dit weekend ook mijn poetswerk gedaan heb (geen kinderen meer thuis scheelt ECHT veel werk) heb ik nu uitzicht op een vrije middag. Dat wil zeggen met mijn handwerk (hopelijk buiten) in het zonnetje.

Ik ben al flink opgeschoten met mijn papillon quilt. Meer krijgen jullie pas te zien als hij klaar is.
Er wordt mijn vaak gevraagd waar de inspiratie van komt.Wel,ik heb een archief.


Een boek lezen , ik doe het graag maar ik heb er zelden de tijd voor. Ik ben dus een tijdschriften mevrouw ( ook hier weer met systeem ) . De tijdschriften (Elle , Marie-claire , feeling en vaktijdschriften) liggen op volgorde van datum in de kast en ik lees ze allemaal. Tijdgebrek maakt dat ik nu de kerstnummers 2011 lees. Nadat ze gelezen zijn scheur ik eruit wat ik kan gebruiken en dat gaat op stapeltjes (kook , handwerk , reizen  , mode en gewoon mooie plaatjes) en elke rubriek heeft een lade. Zit ik zonder ideeën (nooit dus) dan ga ik hierin snuffelen. Een echte schatkamer!!
Nu snel een klein afwasje (gebeurt hier ook met de hand) dan mezelf installeren in de zon en straks als beloning mijn zachertorte punt (mijn man mag gerust een weekje gaan skiën met vrienden maar komt er zonder taart niet terug in ).
Maar eerst.......... nog een beetje werken

1 opmerking:

  1. Wat handig zo'n archief, ik haal soms wel de recepten uit bladen, maar de handwerkbladen blijven heel en nemen erg veel plaats in.
    Die soep lijkt mij heerlijk, heb het recpt snel opgeslagen, bedankt en geniet van de zon en de steekjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen