zondag 11 maart 2012

Lente


Toen ik vanmorgen de gordijnen van de slaapkamer open trok riep de tuin "lente"!!!
Ik ben onmiddellijk buiten gegaan (mijn eerste werk, nog in ochtendjas, is de poes eten geven) en ik heb genoten. Ik vind het zalig als je die eerste lentezon voelt en als je letterlijk het groen uit de grond en takken hoort barsten. Spijtig dat een computer geen geluiden kan toevoegen (tenminste de computer zal het wel kunnen maar ik kan het niet) want ik kreeg een geweldig concert van alle vogelsoorten door elkaar. Wij wonen in landbouwgebied en hier fluit , kwaakt , kakelt , loeit en blaft heel wat . Zaaaaalig. Iets minder leuk is de geur die er hier buiten momenteel hangt want de boeren maken hun velden lenteklaar en dat gaat enkel met heel wat mest. Maar ook dat went en hoort erbij.
En kijk , dit zie ik als ik s'morgens de dieren groet. Kan het nog mooier? (waarschijnlijk wel)







1 opmerking: