zondag 4 maart 2012

Een lome zondag

Vandaag had een lome zondag tussen 2 drukke weken moeten worden. Ik had gehoopt op even buiten zijn want ik voel en ruik de lente. Maar ik voel eveneens de druk van het ondernemer zijn. Het is weer begin van de maand en dan moeten alle papieren in orde. Ik heb mezelf geleerd om elke dag mijn administratie te doen en dan valt op het einde alles nog best mee.
ik heb ook geleerd om al mijn patchwork en haak- of breiprojecten  een voor een te doen. Dat wil zeggen: ik heb meestal iets liggen in patchwork dat ik in elkaar aan het zetten ben , iets dat ik aan het quilten ben en een haak- of breiwerk.
Lapjes in elkaar zetten doe ik wanneer ik even tijd heb tijdens een quilt-bee of ergens in een verloren uur (altijd met de hand) . Quilten is altijd een werkje voor de avonden want quilten is voor mij pure ontspanning ,op de bank , verstand op nul en lijntjes volgen terwijl er een mooie film op tv is. En haken of breien kan altijd!!! In de trein , op bezoek bij mijn ouders of zelfs bij vrienden (die weten dat ik heel goed kan praten en haken tegelijk) en zelfs tijdens het koken. En ik begin nooit iets nieuws zonder dat het vorige klaar is. Ik vermoed dat ik dus een van de weinige handwerksters ben die (bijna ) geen UFO's (unfinished object) liggen heeft. In mijn hoofd zitten echter nog 1000 UFO's en nu vorige week de winkel in zijn zomerjasje gestoken is (ik probeer er een foto van te maken in de loop van de week maar kijk al bij "bizzy martine") zijn er alleen maar meer ideeën bij gekomen.
Ik heb nu net een heel leuk kinderdeken klaar (een combinatie van haak- en patchwork en ook deze foto volgt) en ik ben dus gisteren een gehaakte tas begonnen die ik al een jaar wilde maken maar waarvoor ik nu pas het geschikte garen heb gevonden (bedankt , KATIA). Ik hoop het tasje nog deze week klaar te hebben en dan mag ik met de nieuwe cotton8 (wel 40 kleuren) aan een nieuw project beginnen, maar dat idee suddert nog. Intussen is er weer een top(je) klaar voor Editions de Saxe en dat gaat vandaag nog in de quilt.
Maar ondertussen is het al 16u en moet ik stilaan gaan koken (mijn lasagna is beroemd maar zoveel werk dat ik het enkel maak als er genoeg kinderen thuis zijn en dat is nu het geval) dus voor de lome zondag kan ingezet worden is het waarschijnlijk zondagavond en gezien het late uur dat ik deze nacht in mijn bed lag (streekbieravond van de scouts-zonen) denk ik dat er nog heel weinig zal gebeuren vandaag.

3 opmerkingen:

  1. Ja zo gaat het maar al te vaak, hier ook nog geen steek gedaan vandaag maar hoop vanavond toch wat borduursteken te zetten en ook hier zwermen er ideeën door mijn hoofd en staan er nog meer in een schriftje voor ooit! Maar erger is de hoeveelheid Ufo's die nodig af moeten! Ach iedere dag wat en eens!! Fijne avond nog en toch nog wat steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in Bolgland!
    Ik ben meteen (trouwe) VOLGER geworden!!!
    Je verhalen zijn heerlijk, zo echt Kristel maar naar je foto's kijk ik toch ook uit!
    Wat ben jij toch een gelukkig mens zo zonder UFO's.....
    Succes met je inspiratie en je handwerken!
    Lieve groeten, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig verhaal, Kristel! En?? Was de lasagna lekker en heeft iedereen ervan genoten?
    Ik heb net op de blog van Martine al die prachtige wol gezien. Oohh, wat een mooie kleurtjes. Waarom ligt Eindhoven nou niet een klein beetje dichterbij Westerlo, zucht.....

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen