vrijdag 23 maart 2012

the days after

Terwijl 28 mensen worden begraven en een heel land in rouw is probeer ik de lente binnen te halen in de winkel. Maar het lukt me niet. Met op de achtergrond de radio  waarop de uitvaarten worden uitgezonden gaan mijn gedachten uit naar ouders ,grootouders, partners en kinderen van de overledenen. En ik kan niet meer doen dan met hun meevoelen en ze alle sterkte van de wereld wensen.
Maar ik heb ook een diep respect gevoeld voor de hulpverleners , directies van de scholen en vooral burgemeester Van Velthoven die, ook al was het hun taak , gezorgd hebben dat alles goed en met zoveel mogelijk respect voor de families gebeurde. Ook hun wens ik sterkte want ik ben zeker dat nu alle formaliteiten voorbij zijn het kaboutertje met de hamer er zal staan.
Maar vandaag ga ik de lente dan echt binnenhalen. De deur van de winkel staat open en ik heb zin in opruimen en nieuwe projecten . Ik heb nog een weekend nodig om een quilt af te werken (die krijg je volgende week te zien ) maar ik wil jullie nu alvast laten meegenieten van 2 gehaakte tassen die klaar zijn.

En vergeef mij nu de rare bladspiegel maar het lukt mij niet om alles te krijgen op de plaats waar ik het wil.                    
Maar OK de prijs voor de mooiste blog is voor mij nog niet weggelegd maar dat komt (ergens rond 2020) .Je hebt nu wel de tasjes gezien. De gekleurde tas is gemaakt met de inca van Katia (een wintergaren) maar zo perfect voor deze tas in tunisch haakwerk. Het lijkt moeilijk maar op 1 namiddag heb je de techniek onder de knie. Het andere tasje is een feesttasje maar het is ook heel leuk om in de zomer mee te nemen. Het is gehaakt met de Syros van Katia. Een draad die een klein beetje glanst maar heel zacht is en prachtig verwerkt. Met de resten van het feesttasje plan ik om er nog een leuk juweeltje bij te haken.
En dan kreeg ik deze week een oh, zo mooi stofje met paddestoeltjes binnen. Ik dacht hier  maak ik een quiltje mee en zocht dus bijhorende stofjes (ik zag het al liggen op een kinderwiegje) maar ik doe het niet want de stof is zo mooi dat ze zichzelf verkoopt. .

En om te eindigen het volgende !
dit bericht schrijven, met foto's en plaatsen heeft mij 2 uur gekost (op die tijd maak ik een quilt) en dan heb ik nog de hulplijn moeten inroepen. Om welke duistere reden dan ook maar vanaf dat ik plaatsneem achter een computer verdwijnt mijn verstand als sneeuw voor de zon. Ik ken verjaardagen en telefoonnummers van iedereen , ik kan sneller rekenen uit mijn hoofd dan met de machine en ben ik 1 maal ergens geweest dan heb ik nooit nog een kaart nodig om er te komen. En dit lukt mij niet !
Ik weet dat er nu een paar in een deuk liggen van het lachen (en dat mag) maar als ik jullie in levende lijve zie wil ik vooral een pluim want echt, dit is voor mij harder werken dan een quilt van 2x2m maken met de hand.



5 opmerkingen:

  1. Bij deze een GROTE PLUIM vanaf afstand!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lig dus in die deuk!!!! Maar het gaat al beter en beter hè!!! Nu ga ik in 't zonnetje zitten en misschien maar eens verder doen aan mijn huisjes. Tot dinsdag.
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pjep
    ik wens je een hele pauwenstaart,
    ben ook zo begonnen meid en sukkel somsnog

    knuf mieke

    ps. foei Martine, hihi grapje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige tasjes! Het is ook leuk om jouw blogjes te lezen en de bijpassende foto's te zien.

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat bij elk keer een stukje beter, ook ik zie er na bijna twee jaar nog steeds een beetje tegenop om een berichtje te plaatsen. Maar je schrijft heel gezellig....dus vooral doorgaan!! Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen