maandag 16 juli 2012

ZOMERS GRIEPJE

Het begon begin vorige week met pijn aan mijn ribben. Een zeurderige pijn die elke dag erger werd en op meer plaatsen ging zitten. Teveel pijn om gewoon te kunnen werken (maar zelfstandig weet je wel ) en te weinig om naar een dokter te stappen. Misschien had ik wel gewoon slecht in bed gelegen? Of teveel gefeest want ik had een week bijna elke dag wel een verjaardagfeest of etentje met vriendinnen gehad. Of gewoon veel te hard gewerkt? Want laat ons duidelijk zijn , slechte zomers zijn verschrikkellijk voor horeca kust maar geweldig voor handwerkwinkels. Ik heb vorige week geen seconde gezeten in de winkel en eten of mails beantwoorden kon pas s'avonds thuis (en ik was nooit thuis want ik moest feesten ).
Maar vrijdagavond (weer na een avondje stappen ) kon ik niet slapen , hoe moe ik ook was.
Alles deed pijn en hoe ik ook ging liggen er was geen pijnvrij deel aan mijn lijf.
Dus zaterdag was ik al heel vroeg en in staat van ontbinding op. Een ander zou dan misschien eens een dagje niets doen , maar ik zag thuis veel te veel werk liggen en ik ben beginnen poetsen .
Liggend , zittend of poetsend , de pijn en mijn lijf bleef toch hetzelfde.Ergens in de vroege namiddag was ik klaar en ik dacht aan een vrije namiddag op de bank met handwerk . Al na een kwartier wist ik dat dat een slecht idee was en ben ik toch naar bed gegaan (even rusten want straks weer een etentje bij vrienden). Ik heb geslapen en voelde mij na het opstaan een klein beetje beter. Ik heb mij toch klaar gemaakt en we zijn vertrokken want we werden verwacht bij onze beste vrienden om eens bij te praten nadat zij een tijdje het land uit waren geweest. En daar ging het van kwaad naar erger. ALLES deed pijn (zelfs mijn tanden ). Ik heb nog een beetje gegeten en we hebben ons dessertje nog gehad en toen MOEST ik naar huis. Ik ben thuis gekomen , recht naar bed gegaan en ik heb een hele nacht elk kwartier zien verschijnen en toch tussenin geslapen want ik had vreselijke nachtmerries .
En gisteren ben ik van de bank niet af geweest. Intussen voel ik mij beter , ik heb nog een hoofd vol wolken maar de pijn in mijn lijf is zo goed als verdwenen. De maag is nog geen 100% , maar ik heb genoeg reserve om enkele dagen zonder eten te kunnen en ik heb al genoeg energie om even te bloggen (t'zal wel zonder foto's zijn ditmaal want ik ben te lui om een fototoestel te zoeken ).
Morgen ben ik in ieder geval terug klaar om de winkel open te doen. Onze laatste week voor onze zomersluiting. En ik denk dat ik misschien in die weken het echt maar eens een beetje kalmer aan moet doen want was het griep, of zoals mijn vriendin zei , de vermoeidheid die op mijn spieren geslagen was , ik weet het niet maar ik weet wel dat ik het helse tempo van het laatste jaar niet kan volhouden. Dus daar moet ik iets aan doen!!!!!

Ik denk nu meteen aan een uitspraak van John Lennon
"life is what happens to you while you are busy making other plans" Misschien vanaf volgend schooljaar de plannen een beetje meer spreiden ?

3 opmerkingen:

  1. Ik wens je sterkte en een goed herstel en ja neem nu maar eens echt vakantie en denk eens aan jezelf! Gewoon genieten van andere dingen en de boel de boel laten! Heus de winkel en je klanten lopen niet weg! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, dat klinkt ni goe, het zal toch ni zijn omdat ge mij mist zeker???? hahaha grapje!!!! Soigneer u maar goe!!! Tot binnen een week of 3!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai nee, dat klinkt echt niet goed! En nergens staat er geschreven dat je naar een dokter bent geweest en toch al die dagen zo hebt afgezien? Welwel, hoe stout!
    In het vervolg toch maar wel even tijd maken om een dokter te zoeken die op afspraak werkt dan ben je er op een half uurtje weer buiten en weet je toch tenminste wat er met je aan de hand is.
    Rust uit, doe het kalmer aan, probeer te genieten van je vrije uurtjes en genees vlug!
    Groetjes,
    Ann
    X

    BeantwoordenVerwijderen