maandag 23 april 2012

TIJD

Ik wilde jullie vroeger iets laten weten maar ik moest toch iets kunnen laten zien. Ik heb er dus eerst voor gezorgd dat mijn top van de Papillon-quilt klaar was en het is gelukt. Dus nu pas een bericht MET foto.

De quilt is 155x155cm groot en het pakket
zal 95€ kosten

Ik vind de quilt zelf erg mooi. Meestal als ik iets in mijn hoofd heb wordt het ongeveer hetzelfde maar ditmaal viel het extra mee. Heel simpel om te maken (echt een beginners-quilt) en toch een heel chique quilt.
Ik had na een erg drukke week in de winkel (veel lessen en slecht weer) dit weekend 2 vrije dagen maar dat wil niet zeggen dat er niet gewerkt wordt. Zaterdagnamiddag was boodschappennamiddag , maar gisteren  (zondag) en vandaag ben ik nog niet buiten geweest.
Gisteren heb ik dus de papillon top afgewerkt en de rest van de dag en avond heb ik besteed aan het quilten van de quilt in felle kleuren. Die zal tegen het einde van deze week klaar zijn en dan krijg je hem te zien.
En vandaag? Het is nu voorbij 16u en vanaf 10u deze morgen ben ik bezig met het maken van patronen , het beantwoorden van mails en het opstellen van een to-do- lijstje voor volgende maand.
Mei zal een heel drukke maand worden met ons quilt-café  (nee, geen plaats meer) , de beurs in Wilwerwiltz en onze open dagen. De komst van de drukte maakt dat ik ook slechter ga slapen.Ik mag s'nachts niet wakker worden want dan verschijnt dat to-do-lijsje op de binnenkant van mijn oogleden en kan ik slapen wel vergeten. En toch,  weet ik uit ervaring dat ik er steeds kom.Ik ben iemand die zelfs bij de grootste drukte meestal kalm blijft en eerlijk waar, ik ben een beetje verslaafd aan werken onder stress.
En er zijn er zo meer (hé Lief?). Herinner je nog de tas met het tunisch haakwerk? Ik dacht "dit moet toch ook kunnen voor een sjaal" en ik probeerde het met 5 kleuren mohair. "Mooi" vond Lief en ze hadden  tentoonstelling van hun handwerkgroep , dus misschien nog snel.....?
Ze maakte de sjaal in de darling van Katia (een draad die verloopt van kleur) en het koste haar nachtwerk maar hij was klaar tegen de tentoonstelling. En ik wil hem ook jullie laten zien.

Mooi hé? En de paaseieren die nog over zijn kleuren er zo geweldig bij!!!!



Wil je zowel mijn sjaal als die van Lief life bekijken. dat kan op onze open dagen , en wil je zelf aan de slag ? Het patroon is in de maak.
En als uitsmijtertje!!
Vrijdag had ik samen met een vriendin verplichtingen in Antwerpen. En omdat we er dan toch waren gingen we nog snel langs bij de stockverkopen van onze Belgische ontwerpers. We scoorden mooie stoffen om jurken te maken (we zijn allebei heel optimistisch wat tijd aangaat) en daarna zo snel mogelijk richting Westerlo want daar wachten (haar) kinderen en (mijn) winkel.
Maar iedereen wilde richting kempen (zo leek het toch) want van aan het MAS tot Westerlo (normaal 35min) koste het ons 3 uur. Ieder normaal mens wordt hier gek van. Ik niet want .... het haakwerk komt boven en 3 uur kan ik onder het genot van bijbabbelen met vriendin aan een ring haken. Hij is nog niet helemaal klaar want we hadden veel bij te babbelen en de file duurde niet lang genoeg maar als hij klaar is krijg je hem te zien.
Martine was dus in de winkel toen er een levering stofjes binnen kwam. Wie het bedacht heeft weet ik niet, maar vroeger kregen we soms als geschenkje een strandlaken of een tas of geurzakjes. En nu?
HOEDJES!!!!!
Als jullie dus ooit je plafond moeten schilderen of je wil gaan vissen, wij hebben de gepaste hoedjes. Je ziet ze kleden helemaal af .   En....... je krijgt ze gratis!!!!!
EN NEE , IK BEN BROODNUCHTER.


3 opmerkingen:

  1. Prachtige top! Gave hoedjes! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een heel mooi ontwerp. Kijk al uit naar de opendagen.
    Groetjes,
    Mireille

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kristel,

    Weer nen hele schone quilt. Gij zijt nogal ne blogger zenne. Ik heb toch weer eens kunnen lachen op mijn werk. Merci! Peggy

    BeantwoordenVerwijderen