woensdag 22 augustus 2012

T' IS WEER VOORBIJ.... (die mooie zomer!!!)

De vakantie is bijna voorbij , zoveel is duidelijk.
Eens 15 augustus voorbij lijkt het wel of alles een halve draai richting schooljaar en herfst maakt.
Bij geen enkel ander seizoen is de switch voor mij zo duidelijk voelbaar. Of hebben jullie dat niet?
Hoe mooi het weer de laatste dagen ook was , de zonsondergang kleurt al herfst en het ruikt anders en hoe lang we het vakantiegevoel ook nog vast willen houden ,  de voorbereidingen op het nieuwe schooljaar en de daarbij horende beurzen zijn volop bezig.
De nieuwe collecties beginnen stilaan binnen te komen en oh! wat zijn ze weer prachtig.




 Een prachtig paneel met een antieke bloemenmand , andere panneeltjes (8 verschillende ) om te borduren of gewoon zo te gebruiken met bijpassende stoffen en een prachtige boordstof , ook met bijhorende stoffen.
En ook kerststofjes en deze keer eens zonder rood (we hebben vast nog wel een rood dat in de collectie past staan)

En de leukste kerstlabels!!!!!  om je kadootjes of je kerstboom op te vrolijken.
Mijn projecten voor EDS zijn bijna klaar en dan kan (mag) ik weer aan het volgende beginnen.
Nu alleen nog beslissen waar ik eerst aan begin. Dat is echt het moeilijkste want ook al weigeren mijn schouders nog steeds voor een deel hun werk te doen ,met  mijn hoofd is niets mis en draait in overdrive van al dat moois.
En het voorbije weekend heb ik weinig gedaan want het leek wel hotel- restaurant Salgarollo met zwembad en zonneterras bij mij.
OK echt wel zelf gezocht . Manlief en vrienden vertrokken om 3 dagen te gaan werken op pukkelpop (hun idee van vakantiedagen) en wat is er dan leuker om met de achterblijvers te genieten van een glaasje naast en in het zwembad.
En het bleef niet bij vriendinnen want ook collega's mocht ik verwelkomen.
Zaterdag kreeg ik bezoek van 2 zwitserse collega's ( ik gaf les bij hun in juni ) en nu brachten zij mij een tegenbezoekje onderweg naar een beurs. Eerst zijn ze de winkel komen bekijken (zij namen veel foto's maar mijn toestel was op pukkelpop ) en daarna hebben we thuis nog een hapje gegeten.
En op maandag mocht ik de hongaren van Foltvilag ontvangen.
Zij  waren op doorreis van Birmingham naar een beurs in Denemarken en hadden 12 verloren dagen . En wat ligt er zo ergens tussenin? Juist Westerlo.
Joszef en Margit waren ditmaal vergezeld van moeder en dochter (zij houden vooral van computerspelletjes spelen )
en een héééééééél grote caravan. Wij hebben dus van onze oprit een camping gemaakt (Margit en Joszef sliepen in de caravan bijna op de straat)  en moeder en dochter veel rustiger boven.
En hun over de vloer hebben is altijd een avontuur. Zij trekken met hun waar (prachtige houten knopen en mooie draden ) naar beurzen in gans Europa en NIETS krijgt hun in de stress.
Op de straat camperen (er rijden 100 vrachtwagens per uur voorbij ) en toch rustig tot 9 uur en later slapen ,even naar de supermarkt ( want zin in goulashsoep ) en bijna 2 uur wegblijven  en dan rustig aan die soep beginnen in een wildvreemde keuken , nooit stress.
 
 


 
Ik had begrepen dat hun soep voor s'avonds was en zij hadden begrepen dat de door mij gemaakte pannenkoeken  , dessert waren.
We hebben dus pannenkoeken gegeten om 13u15 als voorgerecht (na het aperitief)



 

en goulashsoep om 14u als dessert (en het was lekker)
Voor iemand als ik die elke minuut plant en klokt is het een hele ervaring dat het leven zo ook  kan en waarschijnlijk veel gezonder is.
 
Vanmorgen heb ik afscheid van hen genomen , maar niet voor lang want binnen 3 weken logeren we weer samen in St- Marie au mines en dat is elk jaar feest.

3 opmerkingen:

  1. Ja wel druk, maar wat gezellig en ik vind hun knopen het einde! Maar de nieuwe stofjes vind ik nog veel mooier! Hoop binnenkort naar het zuiden af te zakken en dan lekker wat in te slaan! Sterkte met de schouders, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kristel, wat weer een prachtige stoffen, vooral op de tweede foto, die staan me helemaal aan. Ben benieuwd ze in het echt te zien. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hé..zo de dag door te komen..gewoon kijken wat er op je pad komt...maar dat kan ook niet altijd...maar wat minder gestress is altijd welkom!!..;0)
    Je hebt weer prachtige stoffen binnen gekregen!!...
    Hier nog druk met het renoveren van de keuken..en volgende week is de vakantie op...;0( en zullen dan verder moeten klussen in de avond uurtjes..;0)
    Hele fijne dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen